Tommy / The Who Part III

פרק שלישי: עיוור, חירש ואילם – טומי מנותק מהעולם וסובל מהתעללות של הסביבה. בתוך כל האומללות הזו, מוצא טומי עניין מיוחד במכונות הפינבול המהבהבות והרועשות. ניצני היכולת במשחק שהראה בשלבים מוקדמים בחייו מתחילים לפרוח ולאט לאט – הופך טומי לסיפור הצלחה. איכשהוא, עובדת היותו מוגבל גורמת לו להיות מרוכז באופן כמעט בלתי אנושי במשחק. הוא צובר לו עדת מעריצים לא קטנה במהלך הזמן ולבסוף מגיע למשחק האליפות אל מול אלוף הפינבול המקומי.

לחלק הראשוןלחלק השני

כאן שמתי שתי גרסאות. כמו שציינתי בעבר, המוזיקה המקורית מהאלבום יותר טובה לטעמי אבל במקרה הנ"ל אם בא לכם לראות את אלטון ג'ון משתגע מכך שטומי מנצח אותו בפינבול – אז זו הגרסא שתרצו לראות.

בכל מקרה, משחק האליפות מתחיל ואלוף הפינבול המקומי מבין שמצבו לא טוב:

הביצוע המקורי

מתוך הסרט

מאז שהייתי ילד קטן
שיחקתי בכדור הכסף
מאיזור הסוהו ועד לברייטון
ודאי שיחקתי כבר נגד כולם
אך מעולם לא ראיתי שום דבר כמותו
בשום אולם שעשועים
הילד החירש אילם ועיוור הזה – משחק פינבול קטלני!

Pinball wizard 1

הוא עומד כמו פסל
הופך להיות חלק מהמכונה
מרגיש את כל המכשולים
תמיד משחק נקי
הוא משחק על פי אינטואיציה
מוני הנקודות משתוללים
הילד החירש אילם ועיוור הזה – משחק פינבול קטלני!

הוא אשף הפינבול
זה כמעט לא הגיוני
אשף הפינבול
יש לו כזו יד רכה!

Pinball wizard 2

איך אתה חושב שהוא עושה את זה?
אני לא יודע!?
מה עושה אותו כל כך טוב?

Pinball wizard 4

דעתו אינה מוסחת
לא שומע את הזמזמים והפעמונים
לא רואה את האורות וההבהובים
משחק בעזרת חוש הריח
תמיד מקבל תור נוסף
לא מטה את השולחן אף פעם
הילד החירש אילם ועיוור הזה – משחק פינבול קטלני!

חשבתי שאני מלך השולחנות
אבל בעצם העברתי את כתר הפינבול אליו

אפילו על השולחן האהוב עליי, הוא מנצח אותי כשאני בשיאי!
מאמיניו מובילים אותו פנימה, והוא כבר עושה את השאר
יש לו אצבעות פליפר משוגעות, לעולם לא תראו אותו מפסיד
החירש אילם ועיוור הזה – משחק פינבול קטלני!

Pinball wizard 5

וכך מסתיים לו משחק האליפות בנצחונו המוחלט של טומי, הנישא על כתפי המעריצים הרבים אל מחוץ לאולם.

העניינים מתחילים להסתדר קצת עבור טומי, והוריו אפילו שמעו על רופא אמיתי שאולי יוכל לטפל בבעייתו והחליטו סוף סוף לנסות למצוא פתרון למצוקתו בצורה רצינית.

למחרת מגיע טומי מלווה בהוריו לבדיקה אצל המומחה (ג'ק ניקולסון), שמספר להוריו על מצבו:

{דוקטור}
עושה רושם שהוא חסר יכולת קליטה לחלוטין
הבדיקות שביצעתי לא מראות שום תחושה
עיניו מגיבות לאור, המחוגים מראים זאת
הוא שומע, אך אינו יכול לענות לקריאתכם!

Doctor 1

{טומי}
תראו אותי, תרגישו אותי
געו בי, רפאו אותי
תראו אותי, תרגישו אותי
געו בי, רפאו אותי!

Doctor 2

{דוקטור}
אין שום סיכוי, שום פעולה שלא נוסתה
התקווה כולה נמצאת איתו – לא עמי
תארו לעצמכם את ההלם שייקבל
כשהוא פתאום יוכל לשמוע, לדבר ולראות!

{טומי}
תראו אותי, תרגישו אותי
געו בי, רפאו אותי
תראו אותי, תרגישו אותי
געו בי, רפאו אותי!

Doctor 3

{דוקטור}
עיניו יכולות לראות, אוזניו יכולות לשמוע, שפתיו יכולות לדבר
כל הזמן המחוונים רוטטים
אין מכונה שיכולה לתת סוג כזה של גירוי
שנדרש על מנת להסיר את החסימה הפנימית שבו

לך אל המראה, ילד!
לך אל המראה, ילד!

{אבא\אמא}
לעתים קרובות אני תוהה מה הוא מרגיש
האם הוא אי פעם שמע מילה ממה שאמרתי?
תראה אותו במראה, חולם
מה קורה בראשו?

Doctor 4

{טומי, ברגע הארה נוסף בחייו…}
מקשיב לך, אני מקבל את המוזיקה
מביט בך, אני מקבל את החום
אחריך, אטפס על ההר
אני מתרגש למרגלותיך

בעקבותיך, אני רואה את המיליונים
עליך, אני רואה את התהילה
ממך, אני מקבל את הדרך
ממך, אני מקבל את הסיפור

{אבא}
מה קורה בראשו?
הלוואי שהייתי יודע
הלוואי שהייתי יודע

טומי והוריו חוזרים הביתה, עם המידע החדש מהרופא.

החיים ממשיכים, אך טומי בשלו, עדיין בוהה במראה כל הזמן. אמו, מתוסכלת מהמצב, פונה אליו:


אתה לא עונה לקריאותיי
אפילו לא בהנהון או קריצה
אתה רק בוהה בהשתקפות שלך !

Smash the mirror 5

לא נראה שאתה רואה אותי
אך אני חושבת שאתה יכול לראות את עצמך
כיצד המראה משפיעה עליך?

Smash the mirror 4

האם אתה יכול לשמוע אותי
או שרק נדמה לי?
שאתה מפחד ממני,
האם אתה יכול להרגיש שאני מאבדת את העשתונות!!!

Smash the mirror

האם אתה שומע אותי? מפחד ממני? או שעלי לנפץ את המראה?!
האם אתה שומע אותי? מפחד ממני? או שעלי לנפץ את המראה?!

Smash the mirror 2

Smash the mirror 7

וכך, בניפוץ המראה על ידי אמו – מתנפצת לה החסימה הרגשית ממנה סבל טומי.

כעת טומי שוב יכול לראות, לשמוע, ולדבר.

Smash the mirror 8

בחלק הבא (והאחרון) – טומי, שנהיה כוכב על, צובר מאמינים נוספים בעקבות ה"נס" שקרה לו.

מחשבה אחת על “Tommy / The Who Part III

  1. פינגבק: Tommy / The Who – Part II | לא רק מנגינה

השאר תגובה

